25.11.2017

Tällä viikolla oon...



...ollut kerrankin ajoissa koulussa joka päivä. Mun bussi tulee nykyään kymmenen minuuttia aikaisemmin niin kerkeän vaihtaa Oulun keskustassa bussiin, jolla ehdin kouluun ajoissa. Ennen olin lähes aina 5-10 minuuttia myöhässä ellei jotain ihmettä tapahtunut!

...ihmetellyt, miten paljon lämpimämpi pihalla on pipo päässä entä ilman. Ostin viime viikolla Prismasta niin ihanan vaaleanpunaisen pipon, (joka muuten maksoi vaan viisi euroa) ja pipo onkin tällä viikolla löytynyt mun päästä lähes jokaisena aamuna kouluun lähtiessä!

...käynyt mun pikkusiskon ja -veljen kanssa laskemassa mäkeä. Itse en tosin sitä mäkeä laskenut, autoin vain pikkusisaruksia pulkan ja liukurin kanssa. Välillä me kyllä juostiin Nopan kanssa mäki ylös tai alas, kun tylsää tuli.

...laittanut viestiä ystävälle ja suunnitellut, josko nähtäisiin tässä joulun alla pitkästä aikaa. Hän opiskelee etelämmässä Suomessa eikä siksi ole nähty syksyn jälkeen, mutta nyt hän on tulossa Ouluun päin joululomalla!

...siivonnut mun huoneen aivan liian monta kertaa, kuten aina. Miten se onkaan niin vaikea pitää siistinä?

...syönyt sinnikkäästi pahoja veteen liuotettavia BC-vitamiini poretabletteja. Viime viikolla kävin ostamassa apteekista kyseisiä tabletteja sitruunan makuisina, jotka ei kyllä sitruunalta maistu. Silti oon joka ilta tabletin ottanut, koska se on ainoa keino saada mun huulet pysymään kunnossa näin talvella. Suosittelen kaikille, tosin niitä punaisia!

...mennyt yhtenä päivänä kouluna kouluun paljain nilkoin, lahkeet käärittyinä ja tennarit jalassa. Kylmähän siinä tuli, taidan kyllä pysyä niissä talvikengissä mitkä mulla on jo hetken käytössä ollut. Onneksi mun talvikenkien varret on sen verran pitkät, että voin huoletta kääriä lahkeet jäädyttämättä nilkkoja.

...käynyt meidän lähikirjastossa ihmettelemässä uutta järjestystä remontin jälkeen. Hetken etsimisen jälkeen onneksi tutut osastot löytyivät, eikä tarvinut lähteä tyhjin käsin takaisin kotiin!

...rakastanut talvea ja lunta. Torstain lumimyrsky oli aivan mahtava, tänne tuli niin paljon lunta lisää! Harmi vain, että nyt on pari päivää ollut nollassa ja vähän plussan puolella, toivottavasti lumet silti pysyisivät maassa...

...saanut erään koulun tilauskakun valmiiksi kaikkien mahdollisten ongelmien jälkeen. Tein kakun poikavauvan ristiäisiin ja sen kanssa oli kyllä niin paljon vaikeuksia. Oli helpottavaa kun sain lopulta valmiin kakun vietyä koulun myymälään, mistä se myöhemmin haettiin!

...käynyt niiiiiiin kivalla maastolenkillä Willen (eli mun vuokrahevosen) kanssa. Pohja oli niin hyvä, että päästiin laukkaamaankin ekaa kertaa niin pitkään aikaan, etten edes muista milloin olin viimeksi laukannut! Edes kamala tuuli ei haitannut kun me Willen kanssa nautittiin maastoilusta.

Postauksen kuvat on otettu toukokuun puolessa välissä pohjois-Ruotsista, missä meidän ukilla ja mummolla on mökki järven rannassa. Oltiin siellä iskän, äitin ja parin pienemmän sisaruksen kanssa minilomalla, käytiin pilkillä (joka oli yllättävän koukuttavaa puuhaa!), otettiin rennosti ja ihasteltiin upeita maisemia. Siellä oli silloin vielä todella paljon lunta ja järvessä kunnon jäät, kun taas Suomesta lumet oli muistaakseni jo aikalailla sulaneet. Tuonne kun pääsisi nyt takaisin <3

Millainen viikko teillä on ollut?

2 kommenttia:

  1. Kiva lukea kuulumisia. Monenlaista tapahtumaa mahtunut sinunkin viikon varrelle. Täällä ollaan Kuuran kanssa tsempattu ja harjoiteltu arkitottelevaisuutta. Kuuraa on taas pystynyt juoksuajan päätyttyä pitämään irti pihalla. Välilä tuntuu korvat katoavan, mutta pääasiassa tosi hienosti tottelee. Saija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän on kiva, että pystyy taas irti pitämään! Meillä on Nopan kansaa tuo irtioleminen myös treenissä, lenkillä menee oikein hienosti mutta pihalla sen mielestä ois paljon kivempi juosta pensasaidan läpi naapurin pihalle, missä on ihania tuoksuja.

      Poista