19.12.2017

Willen ystäväkirja

Hyppysellinen onnea -blogissa esiintyvä ihana Veera-tamma haastoi minut, Willen, maailman komeimman herran täyttämään minun oman ystäväkirjan sivun, joten niin tehdään! Onneksi tuo minun vuokraajani päästi minut hetkeksi näppäimistön ääreen kysyttyään ensin luvan korkeammalta taholta, muuten ei tätä olis voitu tehdä. Mutta eipäs nyt tässä turhia jaaritella, vaan mennään itse asiaan.


Nimi: Wenckebach, mutta Wille-nimellä nuo ihmiset minua kutsuu! Wenckebach olisi kyllä paljon hienompi, mutta kai tuo Willekin kelpaa.

Ikä: Olen syntynyt vuonna 2003 eli olen 14 vuotta, ihan aikuinen mies siis! Ihan pian vuoden vaihtuessa minulle kuitenkin tulee yksi vuosi lisää ikää, kuten ihan jokaiselle hevoselle. Silloin täytän jo 15 vuotta, kamala keski-iän kriisi taitaa kohta iskeä!

Kansalaisuus: Suomessa minä nyt asun, mutta Hollannista asti olen tänne muuttanut! Että minkä maalainen minä nyt sitten olen?

Isä, äiti, sisaruksia: Isäni on nimeltään Ronaldo, hän on upea oldenburg-rotuinen musta ori Saksasta! Emäni on rautias FWB-tamma nimeltään Noblige, ulkonäöltään enemmän minun näköiseni. Hän on valitettevasti kuollut kahdeksan vuotta sitten. Sisaruksia minulla on paljon, isän puolelta yli kymmenen ja emän puolelta ainakin neljä.

Jouhien väri: Harja minulla on ihan ruskea, niinkuin minun värisilläni hevosilla onkin. Hännässä minulla on myös muita värisävyjä, kuten esimerkiksi mustaa!


Mistä pidän: Ruoasta, tietenkin!

Mistä en pidä: Sateesta enkä tuulesta varsinkaan ratsastaessa, hyi olkoon! Jostain kumman syystä tuo minun vuokraajani silti tykkää enemmän ratsastaa ulkona kentällä tai maastossa, vaikka maneesikin on olemassa. Ihan kummma tyyppi.

Lempiruoka: Kaikki kelpaa, en ole kovinkaan nirso yksilö!

Lempiväri: Oranssi, porkkanan väri! Punainen ja vihreäkin on kivoja, omenan ja heinän värejä. Myös ruskeat väkirehut on hyvän värisiä. Myös sinisen eri sävyt kuulemma ihmisten mielestä sopivat minulle varusteissa, en nyt tiedä pitäisikö niitä sitten uskoa.

Harrastukset: Vuokraajani selästä tiputtaminen kerran vuodessa! Juuri pari viikkoa sitten sain sen heitettyä lumihankeen kun se ilman satulaa selkääni kiipesi. Sen verran kiltti silti olin, että pysähdyin heti sen tiputtua, enkä juossut karkuun kuten viime kerralla.


Lempikouluaine: Liikunta nyt on ainakin varmasti kivaa, siinä saa juosta täysillä!

Isona minusta tulee: Mikä ihme tämä kohta muka on olevinaan, minähän olen jo iso???? Tai niin ne ihmiset ainakin väittää, sillä olen peräti 177 senttimetrin korkuinen eli tallin suurin ja komein hevonen!

Parhaat kaverit: En osaa sanoa, tulen monen hevosen kanssa toimeen. Kaikki hevoset eivät tosin minusta tykkää, ainakin eräs ponitamma kiukuttelee aina kun kuljen sen ohitse. Aika ihme tyyppi sekin, miten se ei voi olla tykkäämättä näin upeasta hollanninpuoliveriruunasta?

Mottosi: Kaikki tiet vievät heinäkasalle, eikös se niin mennyt?


Haastan kaikki heppa- ja ponikaverini täyttämään oman sivunsa ystäväkirjaan. Etenkin Ilon Pilkettä -blogin päätähden, suomenponi Ilon vastauksia olisi kiva lukea!

Terveisin, Wille

4 kommenttia:

  1. Hauska idea tässä postauksessa! Tällaisina hetkinä tulee vähän haikee fiilis, kun en itse enää harrasta hevosia ja tulee vähän ikävä nelijalkaisia ystäviä. Mun entisestä vuokraponista, joka oli maailman veikein, mutta samaan aikaan maailman kultaisin welsh-poniruuna, ois saanut tosi hauskan ystävänkirja-sivu-postauksen :D.

    Written by Neea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään! Wille on kyllä myös ihan oma persoonansa, yleensä se on kyllä niin fiksu herrasmies, mutta välillä se sitten keksii aivan ihme tempauksia niinkuin vähän aikaa sitten heitettyään mut sinne lumihankeen :D Ne on onneksi vähentyneet on kun oon hevosen oppinut yli vuoden aikana oppinut tuntemaan paremmin, nykyään sen tempaukset lähinnä vain naurattaa!

      Poista
  2. Suomenponi Ilo kiittää haasteesta, ja lupaa kirjoitella heti kun vain saa kavionsa mahdutettua näppäimistölle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me jäädään innolla odottamaan suomenponin kirjoitteluja!

      Poista