18.11.2017

Aurora borealis

Tänään mä heräsin yhdentoista tunnin yöunien jälkeen aamulla yhdeksän aikaan. Oli ihana kerrankin saada nukkua tarpeeksi, arkisin kun ehdin sen seitsemän tai kahdeksan tuntia nukkua. Ja vielä kivempi oli herätä ilman herätyskelloa ihan ajoissa kun niin ajoissa nukkumaankin menin, kymmenen aikaan. Koulu ja aikaiset aamut varmaankin tekee sen, että en enää jaksa valvoa pitkään ja herään lähes aina yhdeksän aikaan. Mua se ei kyllä oikeastaan haittaa, kerkeää enemmän tehdä kaikkea päivän aikana kun herää aikaisin.


Tänään mulla onkin aikaisen heräämisen takia ollut oikea tehopäivä: tein meille aamuruoaksi hyvää riisiä ja kanaa, ruoan jälkeen siivosin mun huoneen ja luutusin oikein lattiankin, me käytiin iskän kanssa ajotunnilla ja nyt oon täällä kirjoittelemassa tätä postausta. Kunhan saan tän postauksen valmiiksi ja julkaistua me lähdetään Nopan kanssa lenkille ja illalla olisi tarkoitus mennä vielä Ouluun, koska siellä on Lumo-valofestivaalin pääviikonloppu menossa ja haluan ehdottomasti päästä sinne. Lumo-valofestivaali on nyt jo viidettä kertaa Oulussa, mutta en ole ennen siellä käynyt. Nyt sinne viimein lähden, kamera tietty mukana!


Toivottavasti vain lumisade ei haittaa kuvia ottaessa, sillä tuolla on nyt ihan kunnon lumipyry! Ihanaa silti kun tulee lisää lunta, ennemmin mä lunta haluan entä lumettoman maan niinkuin etelämmässä Suomessa. Nyt tuolla onneksi tulee ihan kunnon lunta, sillä eilenkin täällä satoi lunta, mutta se oli enemmänkin sellaista räntää. Kun olin silloin päässyt pyöräillen bussipysäkille asti tallille menoa varten, olin ihan rännän peitossa ja muistutuin enemmän kävelevää lumiukkoa kuin ihmistä.


Postauksen kuvat otin viime viikon tiistai-iltana kun komeat revontulet valaisi taivasta, en noin upeita revontulia ollutkaan ennen edes nähnyt. Olin pihalla kameran ja jalustan kanssa alle minuutissa sen jälkeen, kun pikkuveljeni olivat käyneet ulko-ovella huutamassa, että taivaalla on kunnon revontulet! Revontulet muuttuivat kyllä todella nopeasti, ne näyttivät jokaisessa kuvassa vähän erilaisilta. Mikä parasta, ne vain komentuivat ulos päästyäni!




Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!

4 kommenttia:

  1. Vau, aivan älyttömän upeat kuvat!<3 Osaisinpa itsekin ottaa tuollaisia, oon joskus kokeillut kuvata revontulia mutta lopputulos oli kaukana näistä sun kuvista :D

    Elli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!! <3 Määkin oon myös ennen kokeillut kuvata revontulia mutta siitä ei tullut oikein mitään, tällä kertaa nuo kuvat onnistui ihan hyvin :D Onhan noissa toki tuota kohinaa ja muutakin parannettavaa edelleen vaikka miten paljon!

      Poista
  2. Niiiiin hienoja kuvia! Oispa täällä meilläkin revontulia... <3

    VastaaPoista