10.12.2017

Christmas Tag



1. Milloin alat innostumaan joulusta?
Riippuu ihan tosi paljon vuodesta, mihin aikaan alan innostua joulusta. Tänä vuonna innostuin joulusta paljon normaalia aikaisemmin, oon ihan fiiliksissä ollut jo kauan aikaa! Enää 15 yötä jouluun <3

2. Mikä on parasta joulussa?
Joulussa parasta on mun mielestä ihan vaan joulun tunnelma ja fiilis sekä perheen kanssa yhdessä oleminen ja aikaa viettäminen vaikka lautapelejä pelaten.

3. Missä ja miten vietät joulusi?
Kotona perheen ja koiran kanssa samalla tapaa kuin muutkin joulut. Ainakin saunassa käydään ja joulurauhanjulistus aina kuunnellaan, syödään hyvin ja joulupukkikin meillä käy.

4. Lempijoululeffasi/kirjasi? 
Joululeffoja en oikeastaan ole koskaan katsonut, joten tähän en osaa vastata. Joulukalentereista sen sijaan Tonttu Toljanteri on mun lemppari, jos se lasketaan tähän mukaan! Joulukirjojakaan ei ole tullut luettua kuin pienemmille sisaruksille ääneen iltasaduksi. Niistä paras on ehdottomasti ollut vasta lukemani Tatun ja Patun Ihmeellinen Joulu, se oli vaan niin hauska että nauroin lähes koko ajan sitä lukiessani eikä siitä ääneen lukemisesta meinannut tulla yhtään mitään!

5. Lempijoulubiisisi?
 Tähän en osaa vastata, se riippuu niin paljon fiiliksestä.

6. Aito vai tekokuusi?
Meidän taloon ei voi aitoa kuusta ottaa perheenjäsenen astman takia, joten meillä on aina ollut tekokuusi niin sanotaan se. Olisihan se aitokin kuusi varmasti ihana, mutta kun ei siitä kokemusta ole ja lisäksi sitä pitää hoitaa enkä osaa :D

7. Jos voisit antaa vain yhden lahjan tänä jouluna, kenelle sen antaisit?
Lahjoittaisin sen lahjan Joulupuu-keräykseen, sillä kaikki henkilöt, joille lahjoja voisin ostaa takuulla saavat ainakin yhden lahjan jouluna. Joulupuu-keräyksen kautta saisin tuplasti paremman mielen sillä se lahja menisi jollekkin pienelle lapselle, joka ei muuten saisi yhtäkään lahjaa.

8. Oletko koskaan tehnyt piparitaloa?
Olen, itseasiassa tänään (okei jos tarkkoja ollaan niin eilen, kello ehti jo yli kahdentoista) tein elämäni ensimmäisen kunnon piparitalon! Eihän siitä maailman kaunein tullut, mutta eikös sitä sanota että työn pitää olla tekijänsä näköinen...?

9. Joululahjatoiveesi?
Mulla ei mitään erikoisia lahjatoiveita tänä vuonna ole, enemmänkin haaveita mitä en varmasti tule saamaan kuten ratsastussaappaat, jotka on kamalan kalliita :D Nahkaiset saappaanvarret olisi kyllä ihan kiva saada, ne olisi ihan kohtuuhintaisetkin.  Mun lempihajuvesi on myös ihan pian loppumassa, sitäkin olisi aika mukava saada uusi.

10. Milloin avaat joululahjasi?
Meillä avataan joululahjat aattoiltana joulupukin käytyä pienempiä sisaruksia ilahduttamassa!
 
11. Mikä on paras lahja, jonka olet saanut?
En kyllä osaa sanoa parasta lahjaa, yleensä olen kyllä saanut sellaisia lahjoja, joista olen pitänyt. Nyt mulla tulee vaan mieleen tehokas superkuivaaja Nopalle, joka kyllä on auttanut sen turkinhoidossa todella paljon!

12. Mikä on oudoin lahja, jonka olet saanut?
Ehkä jätän vaan suosiolla vastaamatta tähän kysymykseen, koska mulla ei kyllä tuu nyt mieleen mitään outoa lahjaa, jonka olisin saanut.

13. Lempijouluruokasi ja -herkkusi?
Lempiruokia mulla on joulukinkku ja makaronisalaatti, jota me tehdään joka joulu. Niitä voisi syödä vaikka melkein koko vuoden! Lempiherkku on varmaankin ihan perus joulutortut ja piparit sekä ihanat vihreät kuulat.


14. Lempijoulujuomasi? 
Glögi se kai on, ainakaan mitään muuta mulla ei nyt tähän hätään tule mieleen. Myös se julmust-joulujuomajuttu on hyvää varsinkin joulusaunassa!

15. Lempijoulutuoksusi?
Piparien ja glögin tuoksua ei kyllä varmaankaan voita mikään. Tällä viikolla koulussa tekemieni glögikakkujen päälle laittamani tähtianikset tuoksuivat myös huumaavan hyvälle lakritsille!

16. Tykkäätkö enemmän antaa vai saada lahjoja?
Antaa, siitä tulee vaan niin hyvä mieli kun henkilö, jolle lahjan annan tykkää antamastani lahjasta!

17. Mitä jouluperinnettä odotat eniten tänä jouluna?
Varmaankin ihan vaan perheen kanssa yhdessä olemista ja tietenkin syömistä. 

18. Mitä tulee ensimmäisenä mieleen sanasta "joulu"?
Se joulun ihana tunnelma, piparin tuoksu ja jouluvalot <3

19. Värilliset vai valkoiset jouluvalot?
Ehdottomasti valkoiset. Mun mielestä sellaiset moniväriset jouluvalot on aivan järkyttävän rumat, kuka ihme muka haluaa sellaisia laittaa koristeeksi? 

20. Kerro hauska joulumuistosi.
Ihan ensimmäisenä mulla tulee mieleen viime joulu, kun me käytiin iskän kanssa meidän melkein naapurissa joulupukkina ja -tonttuna ja heidän iskä kävi sitten meillä. Minä siis olin tonttu ja pukeuduin aivan ihme vaatteisiin ja laitoin vielä aurinkolasit päähän, jotta tutut lapset eivät mua tunnistaisi. Kauheassa hangessa ja pienessä pakkasessa kahlattiin sinne kotiin ja kun päästiin sisälle, en nähnyt suunnilleen mitään huuruisten aurinkolasien läpi. Melkein sokeana siis siellä vierailin, mutta se meni ilmeisesti ihan hyvin kun lapset eivät mua tunnistaneet kimittäessäeni ihan todella korkealla äänellä :D


Ihanaa joulunaikaa kaikille <3

4 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Haha, toi joulumuisto varsinkin on aivan mainio :D

    http://erelkee.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Ihana postaus! :) Saatan tehdä tämän oman bloginkin puolella... :D! x

    http://nea-amalia.blogspot.co.uk/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tee ihmeessä, olisi kiva lukea muidenkin vastauksia tähän!

      Poista